Van Negombo naar Kandy - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Paul en Jan - WaarBenJij.nu Van Negombo naar Kandy - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Paul en Jan - WaarBenJij.nu

Van Negombo naar Kandy

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Jan

23 Februari 2014 | Sri Lanka, Sri Lanka

Na een drukke rit vanuit Negombo hebben we Gisteren Kandy bereikt. Onderweg een afslag genomen richting het olifantenweeshuis in Pinnawella. Daar worden kleine baby olifanten geadopteerd en grootgebracht door de verzorgers. De toegangsprijs die je er moet betalen komt ten goede van deze olifanten en de hele organisatie. Op het heetst van de dag gaan ze met z'n allen naar de rivier waar ze badderen en spelen met elkaar. Echt geweldig om te zien!

Vandaag naar de tempel van de tand geweest. Dat is een boedistische tempel waar dagelijks duizenden mensen komen. Erg leuk om dat gezien te hebben. Veel pracht en praal, bloemen, goud en boeddha's gezien. We moesten op blote voeten naar binnen en een korte broek moest worden verborgen door een soort jurk (sharon). Jan had toevallig al een lange broek aan, ik heb in een jurk rondgelopen ;-)

Zonet in ons hotel gegeten en nu op het balkon een berichtje aan het schrijven. Dat wilde ik gisteren eigenlijk al doen maar de wifi verbinding liet ons in de steek. Dit is zowiezo een ramp hier! Wij zijn maar verwend met een supersnel internet in Nederland.

Morgenochtend gaan we naar Unawatuna in het zuiden van Sri Lanka waar de de twee families gaan ontmoeten en het weeshuis gaan bezoeken.

We hebben al per sms aangekondigd aan de families waar we zijn en dat we morgen die kant op komen. Ze zijn zo happy en kunnen niet wachten ons weer te zien. En dat is wederzijds.....

Straks vroeg naar bed want morgen weer een lange reis voor de boeg! Je rijd hier gemiddeld 40 km per uur op de wegen en we hebben nog 350 in het vooruitzicht.

Daaag allemaal tot het volgende verslag!

Paul en Jan

• 24 Februari 2014 - 13:54

Alderik Bos:

Hey mannen. Geweldig om zo mee te mogen leven. Succes en ook veel plezier!

Paul en Jan

Hallo allemaal, De meeste van jullie hebben het misschien al gehoord. Wij, Jan Slager en ik, gaan donderdag 20 februari weer voor 10 dagen naar Sri Lanka om de twee families te ontmoeten en hun hulp te bieden. Deze keer gaan we niet meer klussen maar met name nog zaken regelen. Zo gaan we de keuken-inventaris eens flink aanvullen, onafgemaakte klussen in huis regelen en voor de kinderen diverse schoolspullen kopen. Naast de twee families gaan we ook het weeshuis bezoeken www.weeshuissrilanka.nl waar we destijds zijn begonnen! De vraag is of jullie een financiële bijdrage kunnen en willen geven om voor de twee families de kwaliteit van leven te verbeteren. Groeten van, Jan Slager en Paul Davenne (06-52341611) Ons gezamenlijke bankrekeningnummer bij de ING is: NL89 INGB 0003 0407 26. t.n.v. Hr. J M Slager en/of Hr. P T Davenne. o.v.v. "Sri Lanka 2014" (uw eventuele bijdrage wordt 1 op 1 aan de families besteed)

Actief sinds 10 Feb. 2014